Pyöräilypolitiikan vertaisarviointia suomeksi

Pyöräilyyn liittyvien karttojen, esitteiden, julisteiden, mainoskampanjoiden ja mediahuomion tehokkuutta, laatua, määrää ja kattavuutta voitaisiin olennaisesti parantaa nostamalla se monien muiden suurten eurooppalaisten kaupunkien kanssa samalle tasolle.

2 kommenttia Kategoriat: Yleinen Avainsanat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Näkökulmia työsuhdepyöräilyyn

Työsuhdeauto on suomalaisessa yhteiskunnassa pitkäikäinen ja harvinaisen suosittu ilmiö. Siihen nähden on ihmeellistä, että työsuhdepolkupyörä on Suomessa konseptina keksitty vasta hiljattain. Tässä blogissa työsuhdepyöräilyä käsiteltiin lyhyesti viime syyskuussa. Olen itse saamassa piakkoin työsuhdepyörän käyttööni, ja siksi aihe on mietityttänyt. Työsuhdepyörän[…] Lue lisää

1 kommentti Kategoriat: Yleinen Avainsanat: , ,

Aloite työmatkapyöräilystä

Yksi viikko loskaa sai minut väliaikaisesti tottumaan bussimatkusteluun. Tämänaamuisen työmatkan bussissa käytin kuitenkin pyöräilyaktivismiin. Soitin Antero Naskilalle kaupunginsuunnitteluvirastoon ja kuulin mm. että kaupungilla on kehitteillä fillarihelsinki niminen portaali, joka on kuulemma ”aika iso hanke”. Hankkeen toteuttanee markkinointiviestintätoimisto image-match. Yritin huonolla[…] Lue lisää

2 kommenttia Kategoriat: Helsinki Avainsanat: , , , , ,

Työsuhdepyörä

Kuva: Seppo Leinonen Käsittääkseni Bikeplanet on ainoa yritys Suomessa, joka tarjoaa yrityksille työsuhdepyöriä. Minua kiinnostaisi kuulla, miten tämä loistava liikeidea on syntynyt, onko mallia otettu kenties ulkomailta, miten homma on lähtenyt käyntiin (ehkä jotain tilastoja), mikä on ollut yleisesti vastaanotto[…] Lue lisää

Ei kommentteja Kategoriat: Yleinen Avainsanat: , ,