Rautpohjan alikulku, osa 1 – päätöksentekoprosessi

Jyväskylä on surullisen kuuluisa lukuisista alikuluistaan joita on rakennettu myös vielä 2010-luvulla pyöräväylille, vaikka niiden ongelmia on tuotu esiin jo vuosia. Viiden kilometrin säteellä keskustasta löytynee lähes kaksikymmentä alikulkua. Uusimpina Keskussairaalantie-Savelankatu -risteykseen rakennettu kahden alikulun monttu sekä rakenteilla oleva Keskussairaalantie-Rautpohjankatu[…] Lue lisää

2 kommenttia Kategoriat: Jyväskylä, Kaupunkisuunnittelu, Liikennesuunnittelu, Pyörätiet, pyöräkaistat ja muut pyöräväylät, Risteykset ja liittymät Avainsanat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Reunakivistä ja Surakusta

Pyöräilijän siirtyessä risteyksessä (tai muuallakin) pyörätieltä ajoradalle ja takaisin on ajoradan reunan reunakivi ikävä ja haitallinen töyssy. Vaikka valtakunnallisen suunnitteluohjeen mukaan siinä kohtaa ei kuuluisi olla reunakiveä, ovat reunakivet käytännössä hyvin yleisiä. Helsingin polkupyöräilijät ry. onkin useaan kertaan esittänyt ettei[…] Lue lisää

7 kommenttia Kategoriat: Yleinen Avainsanat: , ,

Reunakivialoite lautakunnassa

Ville Ylikahri ja 17 muuta valtuutettua jättivät 13.6.2012 valtuustoaloitteen reunakivien poistamiseksi pyöräväyliltä. Huononäköisten turvallisuuden kannalta on tärkeää, etteivät he vahingossa joudu pyörätielle ja pyöräilijöille nykyiset reunakivet ovat haitallisia ja jopa vaarallisia. 1+1 -> pyöräilijät ja jalankulkijat (etenkin huononäköiset) pitää erotella toisistaan[…] Lue lisää

2 kommenttia Kategoriat: Yleinen Avainsanat: , , , , ,