Pienet asiat ovat isoja asioita.
Kuvassa näkyy, miten minirampin avulla portaikko muutetaan fillarikelpoiseksi. Ilmankin tulisi varmasti toimeen, mutta yhtä lailla on syytä miettiä, tulisiko jalankulkija toimeen ilman kaidetta?
Pyöräilyn huomiointi liikennemuotona edellyttää todella paljon muutakin kuin isoja investointeja. Yleensä kyse on kuitenkin erittäin helposti toteutettavista jutuista, jotka maksavat itsensä nopeasti takaisin.
Se, mitä tarvitaan enemmän, on sitoutumista!
Pyöräilypolitiikan onnistumisen kaikkein olennaisin edellytys on, että kaupungit sitoutuvat itse asettamiinsa tavoitteisiin ja toteuttavat johdonmukaisesti yhdessä sovittua politiikkaa myös yksityiskohdissa, jotka eivät aina tunnu yksinään niin kovin tärkeiltä.
Photo: I bike CPH, www.facebook.com/IbikeCPH
Hyvä pointti =)
En ole nähnyt Suomessa mistaakseni yhtään pyöräkourua portaikossa. Tommosen voisi guerilla -toimintava asentaa johonkin sopivaan portaikkoon, esim. Kampissa Annankadulta Narinkkatorille.
Koreassa nämä(kin) hommat hoidetaan massatuotantona: